Friday, February 13, 2009

Pilihanraya kecik

Akhirnya depa dah tetapkan tarikh pilihanraya kecik untuk kedua-dua tempat tu. Ingat ka depa nak try tangguh ke abad depan tapi aku rasa depa congak punya congak tak buleh.

Yang bestnya tentang pilihanraya kecik kali ni ialah tarikh dia, 7hb April pada hari Selasa. Aku pun tak tau macam mana anak-anak haram jadah ni dapat tarikh tu.

Kalu bsorang yang dok jauh susah nak balik pasai dia kena ambik 2 hari cuti, bukan sehari. Kalu dia balik sampai pada hari tu jugak memang dia silap la pasai depa nanti buat punya la banyak road-block sampai nyamok pun tak buleh masuk.

Aku nak bagi nasihat sikit la kat anak-anak haram jadah ni. Kami bukan la buta sangat, kami tau kerja hampa yang macam musibat tu. Lani aku bagi satu cadangan kat hampa. Hampa kata la pasai ada masalah keselamatan, hampa kena buat pilihanraya tu pada pukoi 3 pagi sampai 3.30 pagi.

Lepaih tu hampa kata pulak pasai hampa takot berlaku kekecohan, semua yang nak mengundi kena pi di kem tentera di Johor untuk undi. Nak undi pun bukan dengan cara dulu lagi, kali ni semua nak mengundi kena bisik kat pegawai SPR dekat pintu dan pegawai tu akan pangkah dan depa tak buleh tengok.

Kan bagoih hampa buat macam ni. Awat tak malu ka jadi hamba kat menatang-menatang tu semua? Mana maruah hampa? Tak takot ka kat ALLAH.

10 comments:

Anonymous said...

Depa ni mana takut Allah swt. depa takut hilang kerja, hilang gelaran dan hilang lain-lain kemudahan. Depa ni tak dak gerak rasa hati langsung. Lebih takutkan manusia daripada Tuhan. Ingatkan Abdul rahid, bekas pengerusi SPR teruk. mangkuk hayun baru SPR ni lebih teruk. Inilah jenis makhluk yang paling tak guna sekali. Nama saja Muslim tapi taksub dan takut pada orang yang perangai hampir sama dengan iblis. Makan suap, pembunuh, zalim dan lain-lain. nampaknya kita yang orang tak berkuasa politik ni (orang biasa) kena mohon doa kepada yang maha esa supaya kita dilindungiNYA dari golongan yang zalim ni.

Sri Hartamas

nik awin said...

cikgu..
kalau diorang takut pd Allah..takkan la diorang berani main lompat tikam tu,kan?
pastu..amik negeri orang..suka-suka hati mak ayah dia je nak boh sape-sape ntah jd MB

Kerp (Ph.D) said...

tapi takde yang mengejutkan cikgu. hampir 2 bulan sebelum tarikh mengundi ni, diorang ambik kesempatan la putar belit cerita melalui tv3, asslicker no 1 negara. sementara tu, harakah dan seangkatan hanya boleh dijual pada ahli shj dan ceramah2 PR tak akan diberi permit hinggalah hari mula berkempen.

handhalah ibnu kamil said...

ish3...saya pun tak tau la dorang ni...zalim2....

Anonymous said...

Slogan dia dari dulu...kini...selamanya...

Kezaliman keatas rakyat...berpisah tiada.

Agaknya genetik depa ni lagu tu no...zalim...makan rasuah...tamak...hasut sana sini...

Kinkia

izzat aziz said...

selasa apa jadahnya.. diorang tgk anak bulan kot nak tetap tarikh..

cakapaje said...

Salam Cikgu,

Tu dia! Ketat sungguh no, depa jaga, sampai nyamuk pun susah nak pi! Isk isk isk. Tapi dalam ketat camtu pun, oghang dari Siam, Myanmar dan Indon senang je lepeh masuk. Malah, dibawa masuk dalam loghi polih lagi! Tapi ngakyat sendiri, kena sepah mentera puji kat depa baghu leh masuk. Yang takmuh kerana takut Allah, diketepikan saja. Jahat no, depa ni.

rastom said...

Payah payah mengundi buat apa? Bagi Raja/Sultan pilih sajalah. Siapa yang tak setuju itu tanda derhaka tau.

Anonymous said...

Pukul 3 pagi gie ngundi... cantek... dia orang boleh suruh GRO kat kelab dangdut pergi mengundi...

D'ayo

p/s... pergi layan GRO kira bermoral selagi tak kena ambik gambar

Kata Tak Nak said...

Semua pengomen,
Depa ni tetap tak takut tuhan sebab depa tak bertuhankan ALLAH, depa bertuhankan DUIT.

 

Design by Amanda @ Blogger Buster